13 Mart 2016 Pazar

Bana Mastika'yı Çalsana

Bana Mastika'yı Çalsana şu sıralar Bursa Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosunda izleyenleriyle buluşuyor.

bana mastikayı çalsana afiş

Bana Mastika'yı Çalsana Bursa'da izleyenleriyle buluşuyor.2 perde ve 2 saat 45 dakika süren eserdeki olaylar,İzmir'in çingeneleriyle meşhur olan İkiçeşmelik'te geçiyor.
bana mastikayı çalsana bursa

Oyun içi karakterlerin müzikalleri ve büründükleri roller adeta izleyenleri büyülüyor.12 Eylül döneminde geçen olaylara farklı bir açıdan değinen Bana Mastikayı Çalsana oyunu,kenar bir mahallede herkesin bambaşka hayallerini ve hikayelerini bizlere ustaca hissettiriyor.Kimi kapı komşusuna aşık,kimi hükümetin elinde kayıp kimi sirk düşleriyle yaşıyor.Küçük başrolse büyüyünce çingene olmak istemekte.Fakat tüm bu curcunalı,eğlenceli zamanların ötesinde son sahneye doğru herkesin hayatında kırılmalar oluyor ve en son bir ölümle herşey bitiyor.

Bana Mastikayı Çalsana 'da bana göre en çok dikkat çeken durum,farklılıklar,ten renkleri,dil renkleri,cinsiyetçilik,farklı cinsel tercihler,apayrı görüşlere bakılmaksızın herkesin bir olması gerektiği ve ayrımcılıklara karşı herkesi birey olarak görmenin önemini,üstüne basa basa oyun sonuna kadar haykırmalarıydı.
bana mastikayı çalsana afiş
Bana Mastika'yı Çalsana

Ayrıca iyi bir müzik ziyafeti çekeceğinizi de söylemek isterim.Ud,klarnet ve kanun eşliğinde İkiçeşmelik'e bir de burdan bakın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder